Vineri, 10 Septembrie 2010 23:53
   ***    Ultimele ştiri: Lupu şi Vîntu folosesc intrumente mass-media împotriva AIE     Referendumul invalidat din cauza prezenţei reduse la vot – 30,29%     Ajutor IT din partea PNUD pentru parlamentul RM, Ghimpu: „când am venit noi era doar un creion”     IDIS: Dificultăţile cu care se confruntă exportatorii moldoveni sufocă potenţialul de a accede pe piaţa UE       ***   Ratele de schimb:   EUR - 15.6791   USD - 12.3409   RON - 3.6549   RUB - 0.3993   UAH - 1.5562     ***   Meteo (Chişinău): +12°C, Presiunea atmosferică: 767 mmHg, Vânt: CALM, Umiditate: 77%    ***   
ULTIMELE ŞTIRI
SONDAJE
DEZBATERI
PERSONALITĂŢI
A/Z
PARTIDE POLITICE
MD/UA
CALENDAR ELECTORAL
2009/2010
LEGISLAŢIA RM
LEX
VIDEO
FOTOCRONICĂ
ARHIVĂ
2008/2009/2010

Ratele de schimb
EUR   15.6791
USD   12.3409
RON   3.6549
RUB   0.3993
UAH   1.5562
 
Vremea în Chişinău
+12°C
Presiunea atm.: 767 mmHg
Vânt: CALM
Umiditate: 77%
 
Sondaj Politik (web): Reforma constituţională - Limba de stat. (mai 2010)
Vizualizări:75046, Mesaje:63

Marţi, 9 februarie, în cadrul şedinţei pentru reforma constituţională. Astfel, experţii propun ca termenul de „limba moldovenească” în calitate de limbă de stat să fie exclus şi să fie înlocuit cu limba română, sau să nu fie prevăzută denumirea oficială a limbii în Constituţie, dar printr-o lege organică.

Limba româna - 55.56%
Limba moldovenească - 41.63%
Prin legea organică - 1.48%
Indiferent - 1.33%
Share |
 
Comentarii

Niku
cred ca sa nu fie stabilită in Constitutie, dar prinrt-o lege organica - 10 Februarie 2010 15:03
Pentru ca pentru tara noastra cum vad e o problema dureroasa, si trebuie sa ne gindim si de cei care cred ca limba este moldoveneasca si de cei care romina. De fapt eu cred ca este o intrebare pentru istorici sau nustiu pentru cine dar asta trebuie facut fara influeta Rominii!!!!

lol Niku!
Uncle Sam - 12 Februarie 2010 11:37
Nu mai trebu prin nici o lege organica, si asa toata lumea ride de prostia moldovanului, tu vrei inca o buba intr-un loc sa mai faci? Vom vorbi in fiecare an in diferite limbi! Ficare care va veni la putere isi va pune limba sa, vom ajunge sa vb si gagauza, si tiganeasca etc. Limba de stat trebuie sa fie consfintita in constitutie, LIMBA ROMANA! Aprobata la referendum, si se va incheia aceasta disputa fara sens!

Limba romana
Nina - 12 Februarie 2010 20:08
Limba de stat trebuie sa fie LIMBA ROMANA ,si punctum.

la voi in romania poate ca da, romina, dar nu la noi in MOLDOVA!
atiromin - 12 Februarie 2010 23:54
Oare nu puteti linistit in tara voastra si sa vorbiti cum doriti? Neaparat trebuie sa bagati nasu... deja stim despre ce unire vorbiti, ca si atunciea cind cu forta ati pus sa se semnezae "unirea", sau cind ati trimis pe buneii nostrii la front dar singur vati batut joc in 1941 de tara si de poporul nostru? Atunci cind ati fost impreuna cu natistii??? NOI NU SUNTEM ROMINI, SI NICI NU VOM FI!!! Cum ati strigat in 1991 - "Cemodan, vagzal, rominia" ica Basescu va da cetatenia... stergeto din tara!

rominii geti labele de la Moldova)))
Comsomolist - 13 Februarie 2010 00:08
Niciodata!!! Daca vor face asta va fi ultima zi cind vor fi cetateni RM. Seberia plinge dupa voi!

PCRM va scapa Moldova de aceasta boala!!!
Grigirii - 13 Februarie 2010 00:10
NOI SUNTM MOLDOVENI SI NU ROMINI!

Limba Română
Adrian - 13 Februarie 2010 08:34
Cei ce se socot mai deştepţi decît M. Eminescu, Eugen Coşeriu sau Gr. Vieru n-au decît să polemizeze.Avem tot dreptul de-a ne socoti români sau moldoveni, dar Limba pe care o vorbim (majoritatea prost de tot) este Limba Română.

rusinica
ani - 13 Februarie 2010 23:26
bre macar nu aratati lumii intregi ca ati mers la scoala degeaba. asta da dovada ca nu ati invatat nici o pleasa istoria. stie lumea ca avem multi analfabeti nu mai insistati si voi. ne place sau nu sintem romani, asta e nu avem ce face. iarlimba pe care o vorbim e romana. da, aveti dreptate vorbim moldoveneste, dar acesta e dialectul moldovenesc, nu limba moldoveneasca. este o diferenta intre limba literara si dialect. nu cunoasteti nici o boaba carte, da va rasare nu stiu de unde orgoliul si vaimplicati in discutii. daca esti nepriceput stai deoparte si nu te aprinde.

Adevarul va triumfa!
lIMBA ROMANA - COMOARA MODOBEI! - 15 Februarie 2010 19:38
Este o ,,problema ‘’ propulsata de KGB pentru a ne desparti , diferentia limba. Ma bucur nespus de mult ca am pastrat limba romana , care adevarat este O COMOARA. Toti sunt de acord ca limba este aceeasi ( Stepaniuc , Dodon, statii, Lupu ). Am o intrebare catre Statii ( care tine in secret cine a finanza editarea dictionarului moldo – roman in care toate cuvintele sunt si in DEX) : Chiti studenti care pleaca la studii in Romania au cumparat acest dictionar daca limba este aceiasi? Ce scop urmaresc finantatorii editin un dictionar al aceleeasi limbi? REFERENDUM CU PARTICIPAREA TUTUROR VORBITORILOR LIMBII ROMANE POATE SOLUTIONA PROBLEMA! PS. Pentru comsomolisti : A VENIT RINDUL SA CONSTRUITI COMUNIZMUL LA PUTIN – NOI IN MOLDOVA L-AM AVUT PE AL LUI VORONIN!

Aga aicea sunt implicati KGB-isti, FBR, etc. Romini=Tigani Moldovenii nici o data nu au fost tigani!!!!
Francez! - 18 Februarie 2010 09:11
Mai bine sa fii Moldovan de cit Romina pe care il uresca toata Europa! Pentru Europa Rominii sunt ca o boala , de care nu pot sa scape!!! Dap sa te duci si sa spui ca si voi sunteti Romini, nu vedet UE ca Rominii nu vad educatia si apa cu supun!!!

Limba romana este cea care ne leaga.
Andrei - Iasi. - 20 Februarie 2010 22:00
Austria, Germania, Elvetia, Lichtenstein si Luxembourg sunt tari diferite. Fiecare din ele are guvern propriu, traditii si elemente care le definesc ca stat si le evidentiaza in raport cu celelalte. Aceste tari vorbesc limba germana. Americanii, la fel ca englezii, scotienii, indienii, canadienii si australienii, vorbesc engleza. Desi limba lor este aceeasi, niciunul nu se plange ca nu are limba proprie. Niciunul nu a inventat limbi cum ar fi "americana". "austriaca" sau "luxemburgheza". Incercati sa intelegeti ca voi veti fi moldoveni mereu, noi vom fi romani, iar limba noastra a fost, este si va fi romana. Ea este cea care ne leaga, ea ne arata ca ne tragem din aceiasi strabuni. Ea, limba romana, nu va va impiedica niciodata pe voi sa fiti moldoveni si nici nu ne va face pe noi sa punem labele pe Moldova cum spunea mai sus cineva. Nu poti inventa limbi pt ca asa vrei tu, nu poti crea denumiri doar pentru a ascunde istoria si a indoctrina populatia. Limba in care au scris marile noastre valori, valori comune, limba lui Eminescu este limba romana. Ca vrem, ca nu vrem, aceasta este istoria noastra comuna si trebuie sa o respectam asa cum este ea, chiar daca ne convine sau nu.

ANTIFA
ANTIFA - 25 Februarie 2010 00:16
Urasc facisti rumini! Salveaza Moldova!

Moldoveni
Nicu - 27 Februarie 2010 00:35
Vorbim despre Eminescu, dar nu il cunoastem deloc. Vorbim de Vieru, dar ce stim despre el, despre viata lui? De ce nu se aduc mai multe nume de scriitori moldovenesti? I. Creanga, M. Sadoveanu, I. Druta, S. Vangheli? Publicistul Eminescu ce pareri a avut de liberali, de cei de la Bucuresti? Cineva a citit aceste lucruri? Dar contextul "noi sintem romini" ati vazut? Ce fraza noi discutam, daca ea apare fara context? Se aduc totdeauna exemple de Austria si Germania, dar uitati-va la Cehia si Slovacia, Serbia si Croatia, Bulgaria si Macedonia. In tarile aceste se vorbeste aceeasi limba, dar se numeste diferit. Pacat ca rominii din Moldova sunt mai mari romini decit cei din Romania. Pacat, ca moldovenii nu apar propria istoria si propria cultura care este reflectata prin limba neamului moldovenesc

Moldoveni
Nicu - 27 Februarie 2010 00:38
Eu sunt de alta etnie. Nu sunt nici moldovan, nici romin, dar eu recunosc dreptul moldovenilor de a se numi - MOLDOVENI. De ce marii europeni ROMANI nu recunosc dreptul moldovenilor DE A SE NUMI MOLDOVENI? M-am nascut in tara aceasta, sunt parte culturii moldovenesti. MOLDOVA este patria mea. Vivat MOLDOVENI!

Suntem moldoveni şi punctum!
Vlad - 27 Februarie 2010 21:58
limba moldovenească în Constituţia - e un element fundamental în consolidarea statalităţii Republicii Moldova.

Limba romana
daniel - 28 Februarie 2010 11:50
Suntem moldoveni şi punctum! Vlad - 27 Februarie 2010 21:58 limba moldovenească în Constituţia - e un element fundamental în consolidarea statalităţii Republicii Moldova. Noi vorbim limba romana. Tu esti prost si punctum!!!

limbii
Valerica Prisacaru - 28 Februarie 2010 21:51
Cel mai corect ar fi, ca poporul (lumea) care locuieste in R. Moldova nici sa nu fie intrebat Da sau Ba de limba Romana, pentru ca saracul "norod" n-are de unde sa stie cine sunt?, de unde vin? si ce vor de fapt? Sunt total lipsiti de informatie - stirile din tara noastra, ziarele, transmit informatii despre tot ce se intimpla in lume-ntreaga, numai nu realitatea de la noi. Plus suntem un popor doar muncitor si putin citit. Deaceea, sa faca lumina in constitutie cei care cunosc cu adevarat lucrurile si cei pe care noi - supusii dumneavoastra v-am ales. Este o sansa oferita de Bunul Dumnezeu de a pune lucrurile la locul lor. Cerem functionarilor de stat: face-ti pasi pai rapizi. Timpul trece, sa nu fie prea tirziu, plus la toate aveti niste salarii de pe noi toti. Asteptam schimbarea!

daniel daca vrei romina pai stergeo in rominia!
ANTIFA - 1 Martie 2010 12:36
Nu inteleg vin fascistii istea imi spun ce limba sa vorbesc! bai rominule iti fac incvizitie ca in 1945!

valrica draga posibil ca singura nu stii cine esti! Nos tim cine suntem Noi si foarte bine stim cine sunteti voi!!!!
Moldovan! - 1 Martie 2010 12:41
corect a zis ANTIFA sunteti fascisti! care pe parcursul istoriei ati vrut sa ucideti moldovenii pentru ca de fapt ca stat Moldova are o istorie mai mare de cit romania, despre voi sa stie numai ca ati ipuscat in 1918 si cu forta iati pus sa semneze "unirea", in 1941 voi ati venit cu armele na noi sub steagul Natist!!! da nu cu unire!!! Si acuma iar ca in 1941! dar va fi ca de obicei! veti primi in bot.

MOLDOVA!
MOLDOVA! - 1 Martie 2010 12:43
MOLDOVA!

MOLDOVA!
MOLDOVA! - 1 Martie 2010 12:43
MOLDOVA!

MOLDOVA!
MOLDOVA! - 1 Martie 2010 12:44
MOLDOVA!

MOLDOVA!
MOLDOVA! - 1 Martie 2010 12:44
MOLDOVA!

Вставай, страна огромная,
Че Гевара - 1 Martie 2010 17:10
Вставай, страна огромная, Вставай на смертный бой С фашистской силой темною, С проклятою ордой! Пусть ярость благородная Вскипает, как волна,— Идет война народная, Священная война! Дадим отпор душителям Всех пламенных идей, Насильникам, грабителям, Мучителям людей. Не смеют крылья черные Над Родиной летать, Поля ее просторные Не смеет враг топтать! Гнилой не нашей нечисти Загоним пулю в лоб, Отребью человечества Сколотим крепкий гроб. Пусть ярость благородная Вскипает, как волна,— Идет война народная, Священная война!

Одна страна! Одна история! Одни герои! Одна память! Один Народ - Молдавский!
ANTIFA - 1 Martie 2010 17:11
Одна страна! Одна история! Одни герои! Одна память! Что бы не говорили Румынские захватчики! Это наша страна! Наша Родина! Страна где есть Закон, Где есть Честь, где есть Память! У Румын этого нет! Они пытаются скрыть свое Фашистское прошлое! У них нет истории и чести! Наша страна Едина! Независима! Страна где существует Демократия в отличии от них! Мы говорим на 5-6 языках и не заворачиваем голову так как они из за свое безграмотности! Мы ценим свободу и данное слово! У нас есть родина! Одна Родина! Одна Земля! Одни Герои! Один Народ - Молдавский!

raspuns
Stefan cel Mare - 1 Martie 2010 22:56
страна молдавская а вот язык то румынский

coment
stefan cel mare - 1 Martie 2010 23:14
если хотите в ес

pentru toţi analbeţii
unu - 2 Martie 2010 21:50
băi rusofonilor! vreţi limba "maldavinească"? păi învăţaţi-vă măcar pe asta să o scrieţi corect! aveţi un pic de respect faţă de ţara asta. Vă rugăm frumos! Cum naiba aţi dat voi examenul de bacalaureat?

pentru rusi
aster - 2 Martie 2010 21:56
Corect a spus comunistul Mishin : Limba trebuie sa fie stabilita de bastinasi acesti tari , iar rusii nu au dreptul de a alege ce limba vorbesc moldovenii . Limba basarabenilor este ROMANA si asa va fi mereu ! Nimeni no sa reuseasca sa ne minta si sa ne denaturalizeze !

ANTIRU
ANTIRU - 2 Martie 2010 21:58
URASC OCUPANTII,AGRESORII , COMUNISTII RUSI ! SALVEAZA MOLDOVA! PS : Basarabia pamant Romanesc ! SUNTEM ROMANI SI PUNCTUM !

Cine nu e deacord cu istoria noastra sa plece din tara !
antirus - 2 Martie 2010 22:01
Toti cei care nu vor sa creada ca moldovenii sunt frati cu romanii sa plece din tara ! Mancurtii care le place sa suga de la rusi sa plece la moscova si acolo sa ramina cu suptul ! Daca iti place sa le pupi cizmele rusilor , atunci voteaza pentru l.maldoveanksa Daca ai demnitate si nu vrei sa te amageasca cineva si sa te foloseasca , cunoaste-ti si respecta istoria patriei tale ! NOI SUNTEM ROMANI !

pentru ANTIFA
ion - 2 Martie 2010 22:03
Ba prostule ! in siberia mars ! Voi rusii sunteti agresorii si cotropitorii ! ati ocupat tara asta timp de atitea ani si mai aveti glas ? CIMADAN - VAGZAL- ROSYA !

Iarasi rominii ataca
Nicu - 2 Martie 2010 23:48
Moldovenii nu manifesta atîta ura. Agresiunea vine permanent de naziştii romîni. Ştiu mulţi romîni foarte inteligenţi, dar la cei care comentează aici văd că nu se referă

romana vs. moldoveneasca
Vitalie - 3 Martie 2010 10:35
Vad ca cei mai mari aparatori ai limbii si statalitatii moldovenesti abia de rostesc cateva silabe in limba pe care o apara!!! Vorbim romana, suntem romani moldoveni (basarabeni), va place sau nu!!! Respectati-ne limba romana si apartenentala natiunea romana, daca asteptati respect de la noi. Indiferent cate tari suntem si vom fi, tot romana vorbim.

Discutii
Rodica - 3 Martie 2010 17:24
Discutia despre limba in Moldova echivaleaza cu o discutie despre matematica superioara deoarece la capitolul studiere a limbii nivelul atit stiintific, cit si al comunicarii este unul foarte redus, asa ca nu va aventurati in discitii pe teme in care sinteti incompetenti, lasati oamenii de stiinta sa se expuna, faceti lucruri in domenii in care sinteti competenti!!!

Limba moldoveneasca
Marina - 3 Martie 2010 18:30
Suntem moldoveni si posedam una dinre cele mai melodioase limbe din lume-cea moldoveneasca.

pentru Marina :
aster - 3 Martie 2010 21:05
si pe deasupra si cele mai proaste fete... la scoala ai fost ? ati observat ca cei ce apara pseudo-limba "moldoveneasca" sunt cei mai prosti ? Acei ce nu pot scri corect si nu pot sa se exprime coerent...!

Limba comunistilor
Cristina - 4 Martie 2010 00:49
Poate ar trebui sa ne gandim cum ar rade lumea de noi daca ar vedea la o intrunire un diplomat moldovean si unul roman, fiecare in spate cu cate un traducator. Nu ne-am saturat de minciunile comunistilor? Tot ce ne arunca ei noi credem? Daca propaganda lor a inventat limba moldoveneasca, noi nu ar trebui sa jucam jocul lor. Daca maine au sa ne spuna ca limba noastra e limba rusa, noi o sa ii credem? Tot ei ne-au bagat pe gat si alfabetul chirilic. Tot ei ne-au deportat familiile in1941. La cat rau ne-au putut face comunistii rusi putem astazi sa fim de acord cu inventiile lor? Uitati-va ca am ajuns sa ne certam noi intre noi, ca ne-au adus exact acolo unde au vrut ei.

p/u unu
vera - 4 Martie 2010 09:52
cum? simplu! Lam cumparat in tara asta corecta pentru ca fara bani nici desteptu nu absolveste liceul!

p/u aster
roma - 4 Martie 2010 09:54
mai desteptule dar rominii au dreptul? carei deosebire intre rusii si ruminii? Si aceia vor sa ne f..a si iste!? apropo romini sint mai paraziti!

URASC OCUPANTII,AGRESORII RUMINI ! (nu romani dar rumini)
ion - 4 Martie 2010 09:57
SALVEAZA MOLDOVA! P.S. Daca esti rumin f... in buharest la nenea basescu! ce cuti pe pamintul nostru, parazitule!

Special pentru antirus!!!!!!
viorel - 4 Martie 2010 10:04
Am vazut asa frati in 1918 cind au impuscat tot parlamentul Moldovei, in 1941 cind au venit in tara sub steagul NATIST a lui Hitler! Dai/n dracu asa frati!!!! Noi nu suntem si nici nu vom fi frati nici cu Romania, nici cu Rusii, nici cu altii!!!

Iarasi rominii ataca! 100%
Iarasi rominii ataca! - 4 Martie 2010 10:06
Moldovenii nu manifesta atîta ura. Agresiunea vine permanent de naziştii romîni. Ştiu mulţi romîni foarte inteligenţi, dar la cei care comentează aici văd că nu se referă

Iarasi rominii ataca! 100%
Iarasi rominii ataca! - 4 Martie 2010 10:06
Moldovenii nu manifesta atîta ura. Agresiunea vine permanent de naziştii romîni. Ştiu mulţi romîni foarte inteligenţi, dar la cei care comentează aici văd că nu se referă

Iarasi rominii ataca! 100%
Iarasi rominii ataca! - 4 Martie 2010 10:07
Moldovenii nu manifesta atîta ura. Agresiunea vine permanent de naziştii romîni. Ştiu mulţi romîni foarte inteligenţi, dar la cei care comentează aici văd că nu se referă

p/u aster
=psihoz= - 4 Martie 2010 10:10
bai romin timpit, vad cu nai invatat la scoala! Vorbeste frumos cu fetele ped..la (caci numai ei asa vorbesc cu fete)

Putina istorie
Costea - 4 Martie 2010 11:22
Peste 300.000 de persoane au fost ucise sau deportate in timpul ocupatiei sovietice a Republicii Moldova, a declarat istoricul Veaceslav Stavila, membru al Comisiei pentru studierea comunismului in Moldova. Potrivit istoricului, aceste persoane au fost "nimicite" prin doua metode, respectiv infometarea sau deportarea in Siberia. In actele de deces, insa, au fost inregistrate alte cauze decit infometarea, sustine el. Stavila a declarat ca, in baza unor cercetari, a ajuns la concluzia ca in timpul ocupatiei sovietice peste 173.000 de persoane au murit prin infometare. "Istoria a aratat ca decesele in masa au fost premeditate si provocate de sistemul totalitar", a declarat acesta. "De la Moscova venea ordinul sa fie adunate atitea tone de cereale, iar nimeni nu dorea sa stie despre seceta", a continuat el. "Sistemul sovietic a folosit metodele clasice de ocupatie, si anume terorizarea prin infometare si deportarile", a subliniat Stavila.

Rominii -moldovean corcit
moldovean - 15 Martie 2010 09:23
Rominii sunt niste curve.Eu nu vrau sa fiu curva.Eu mam nascut in Moldova si sunt Moldovean.Simplu si clar.Ce tine de limba,istoria clar ne arata ca Moldova e cu jumatate de veac mai veche ca Rominia si respectiv si limba e mai veche.Posibil ca sunt unele dar ar trebui atunci conform hronolojiei se se numeasca nu romina dar MOLDOVENEASCA.Si inca una.Eu sunt patriot Patriei in care mam nascut si nici cind nu voi avea dubii in cine sunt,dar halal de acei care sau nascut pe acest picior de plai.... si il tradeaza si lar vinde.Iar pentru acei care se au de mari istorici si lingvisti vrau sa le aduc aminte CA in Miorita care e din popr dar nu scrise de un singur om ,clar se spune Pe-un picior de plai, Pe-o gură de rai, Iată vin în cale, Se cobor la vale Trei turme de miei Cu trei ciobănei. Unu-i MOLDOVAN, Unu-i ungurean Şi unu-i vrâncean. Respectiv MOLDOVENII de acum erau dar rominii au aparut apoi.

Limba de stat
Victoria - 22 Martie 2010 19:18
ROMÂNA!!!!

молдоболван
1948 - 28 Martie 2010 14:14
transnistreni suntem ca Воронин - nici nu ştie cine a fost tat-su.

SONDAJ PROSTESC
Eugen - 30 Martie 2010 19:19
EU NU INTELEG LA CE MAI FACETI SONDAJUL ACESTA DACA ORICUM II CLAR CA LIMBA II ROMANA (limba neolatina), NU EXISTA MOLDOVENEASCA (ii doar un dialect stilcit si necarturar). DOAR CEI INCAPATINATI NU VOR SA ACCEPTE ADEVARUL. AMERICA ARE LIMBA DE STAT IN ENGLEZA DA NU AMERICANA CHIAR DACA SUNT AMERICANI SI SUNT CEA MAI PUTERNICA TARA IN LUME. DE CE FACEM ATITEA PROBLEME PROSTESTI?! DE ASTA SI MOLDOVANUL FACE UN PAS INAINTE SI TREI INAPOI. LIPSESTE TOLERANTA, NU STIE CARE-I MAI DESTEPT........MI-I SI RUSINE.....

p/u Eugen Prostesc!!!)))
Rico - 1 Aprilie 2010 00:21
Pentru ca voi rominii puteti vota prin internet pina cind veti avea supuma la bot! Dar Moldova niciodata nu va fi avoastra! Pentru ca voi prostolani sunteti incapatinati si nationalitatea voastra tiganiasca au zacalebit toata europa si toata lumea!!! dupa 1941 mai strigati ca sunteti frati??? f.. na asa frati!

щднозначно
Иван - 1 Aprilie 2010 16:53
поскольку молдоване без Приднестровье жить не могут уже 20 лет а приднестровцы могут и моолдоболване ждут воссоединения - всё зависит от 5+2 - то надо зараннее признать язык приднестровским и записать это в протоколе.

repet, cum si am comentat in articol despre Trorism in Rusia...
marcel - 2 Aprilie 2010 15:04
În Rusia se lucrează foarte mult asupra manipularea psihologică a Islamiştilor care locuiesc în Rusia din partea teroriştilor! Pentru a aprinde un război naţional între cetăţenii Federaţiei Ruse. Şi anume asta este o mare problemă! Aproximativ fix aşa se procedează şi la noi în Moldova, cineva are un ţel pentru a aprinde un război naţional între cetăţenii Republicii Moldova, pentru că Moldovenii în deosebire de rumâni sunt diplomaţi şi înţeleg că trăiesc în Stat multinaţional şi nu au nevoie de unire cu o ţară săracă care a întrat în Europa datorită moldovenilor, da noi suntem şi mai săraci de cît rumînii dar avem Demnitate, ceia ce nu au şi nici nu au avut rumînii! Şi anume rumîni pentru că Românelor adevăraţi nu-i pasă în ce limbă noi vorbim la noi acasă, şi nu vor unire! Ei înţeleg că este o problemă internă pe care Noi singuri trebuie s-o rezolvăm! Dar mai sunt şi terorişti de care nu putem scăpa! Nu o fac prin bombe dar prin altele metode de exemplu ca şi finanţarea mas-mediei, finanţarea partidelor politice care fac show din evenimente, pe tragedii – 7 aprilie, probleme sociale – cîni vagabonzi turbaţi, hămăială: de exemplu au fost comuniştii la guvernare criticau pe ei, au venit Liberalii şi Libiral-Democraţii critică pe Ghimpu şi Filat dar singur nu au făcut nimic pentru ţară! Numai fac tot posibil ca Moldova ca Stat s-ă dispară!

limba mea natală - limba mamei, a buneilor si străbuneilor
Tudor - 6 Aprilie 2010 23:10
Nîscut pe ei ce se numesc acest plai mioritic, de la părinți și bunei stiu că sunt moldovean și limba mea e moldovenească. Și profesorii de limnu fac nici doi bani din bă și literatură moldovenească, dumnezeu săi odihnească, cu mare dragoste de acest meleag, m-au invățat in limba moldovenesca. Dar ei vorbeau o limbă frumoasă, melodioasă, bogată, că cei ce se consideră români și că vorbesc româna, inclusiv Ghimpu, nepotul, chiar și Filat nemaivorbind de Urecheanu cu partșcoala, nu fac nici doi bani din punguța cucoșului cât nu s-ar screme și nu s-ar bâlbâi chear și în engleza lui ^ghimpu sorry^ Niște tâlhari în ziua mare cărora lii mult în cot de tot poporul care trăiește în Moldova. Tradători de neam. care-și fac mendrele pe seama norodului. Ei vorbesc de UE. Care UE? Cu Chișinăul transformat de nepot în gunoiște? Ghimpu jlob, Filat imflat în pene, Urechean pe mutră hoț, și Lupu mare și frumos și atât. Și în final cel care e țigan român nu are decât iar noi suntem și vom fi moldoveni. Dar din limba română nu a mai ramas nimc sunt numai nișite ămprumuturi din englezî, faranceză etc. Ei în de ei nu se înîeleg. Care mai de care sucește limba că nu iar înțelege nici cel Creangă, nici Eminescu-Eminovici,nici Blaga nici Iorga etc. Fudulie țigănrască. Și cei care și-au împușcat conducătorul fără judecată. Așa nu au procedat nici fasciștii.Așa curvă polotică ^romania^ nu merită nici stimă n ici respect. Dae ea nici n- are în Europa. Curva este curvă

Spune DA – Moldovei
oelg f - 8 Aprilie 2010 09:00
Spune NU – Naţismului, Spune NU – Discriminării, Spune NU – Rasismului, Spune NU – Românelor, Spune DA – Moldovei.

Spune DA – Moldovei
oelg f - 8 Aprilie 2010 09:01
Spune NU – Naţismului, Spune NU – Discriminării, Spune NU – Rasismului, Spune NU – Românelor, Spune DA – Moldovei.

Spune DA – Moldovei
oelg f - 8 Aprilie 2010 09:01
Spune NU – Naţismului, Spune NU – Discriminării, Spune NU – Rasismului, Spune NU – Românelor, Spune DA – Moldovei.

oelg f
Spune DA – Moldovei - 8 Aprilie 2010 09:01
Spune NU – Naţismului, Spune NU – Discriminării, Spune NU – Rasismului, Spune NU – Românelor, Spune DA – Moldovei.

Spune DA – Moldovei
oelg f - 8 Aprilie 2010 09:02
Spune NU – Naţismului, Spune NU – Discriminării, Spune NU – Rasismului, Spune NU – Românelor, Spune DA – Moldovei.

......
Alen - 13 Aprilie 2010 21:02
Daca americanii se numesc americani nu inseamna ca limba vorbita de ie у ii americani lima lor este engleza.

xcvxcv
Azundic - 23 Aprilie 2010 19:36
Numai limba moldoveneasca...sa crape romanii de ciuda ca noi avem denumirea noastra din strabuni...ca pe a lor tot noi am inventa-0t...pe capul nostru...

xcvxcv
Azundic - 23 Aprilie 2010 19:44
Numai limba moldoveneasca...sa crape romanii de ciuda ca noi avem denumirea noastra din strabuni...ca pe a lor...nume... tot noi l-am inventat...pe capul nostru...

Adaugă comentariu

Nume / Prenume:  
Subiect:  
Mesaj:  
Introduceţi codul:
CAPTCHA Image
refresh
 
   
Calendar electoral
 
Utilizatori online
Pagina de start   0
Ştiri   11
Pagina Parlamentului   0
Video   2
Dezbateri   1
Fotocronică   3
Personalităţi   0
Partide politice   1
Calendar electoral   1
 
ÎNTREBĂRI    CONTACTE    ABONARE    ARHIVĂ    TRIMITE O STIRE    OFERTA    PARTENERII
© 2010 POLIT CONSULT